Πρόγραμμα 2017

Το πρόγραμμα εξελίσσεται κατά τη διάρκεια της Ακαδημίας ‘Ανοιξης μέσα από καθημερινά Συμβούλια ανάλογα με τις προσφορές και τα αιτήματα των συμμετεχόντων.

Κάθε πρωί και κατά τη διάρκεια της κάθε μέρας προστίθενται δράσεις στους πίνακες Kanban (σύστημα οπτικοποίησης της Ευέλικτης Μάθησης) οι οποίες δεν εμφανίζονται εδώ στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα.

Παράλληλες/καθημερινές δράσεις Ακαδημίας

Καθημερινά

Τουρνουά Ποδοσφαίρου

Αφηγήσεις παραμυθιών, ιστοριών και μυθολογίας σε διάφορες γλώσσες

Ινστιτούτο επιτραπέζιων παιχνιδιών

Μαγειρέματα

Κατασκευή τραπεζιού και Τουρνουά Ping Pong

Καθαρίσματα

Εργαστήρι Καλλιτεχνικών/ραπτικής

Εναέρια πανιά-AcroYoga και εκπλήξεις.

Τρίτη 18 Απριλίου

Πρωινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για την άνοιξη της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Πρωινό
Κύκλος - Εισαγωγή

Με βάση τη δημοκρατική συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.

Για όλες τις ηλικίες.

Acro Yoga

Για όλες τις ηλικίες με τη Γιάννα Κράαν.

 

Η Acro Yoga είναι ένας παιχνιδιάρικος τρόπος να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη, η συγκέντρωση, η δημιουργικότητα και πάνω απ ‘όλα η συνεργασία! Μπορείτε να το κάνετε με τα παιδιά σας, το σύντροφό σας, φίλο ή κάποιον που δε γνωρίζετε καθόλου. Το μόνο όριο είναι η δύναμή σας και το θάρρος σας.
Η Γιάννα θα είναι εκεί για να βοηθήσει. Έχει εμπειρία με την Acro Yoga και εξασκείται με τον σύντροφο και τους φίλους της με κάθε ευκαιρία!

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Σπούδασε στην Αθήνα στην Ακαδημία Αρχαίας Ελληνικής και Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής Όπου έλαβε και το Πτυχίο της, έχοντας αποκτήσει μια σφαιρική εικόνα για των ολιστικών μεθόδων θεραπείας. Στην ίδια σχολή απέκτησε και το Δίπλωμα Ρεφλεξολόγου.Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια Αρωματοθεραπείας, Creative Healing, Ορθοπεδική Ρεφλεξολογία κ.α.

Το 2016 πέρασε έναν χειμώνα στην Ολλανδία για να παρακολουθήσει σεμινάρια (Ολόσωμης) Βρεφικής Ρεφλεξολογίας και να ολοκληρώσει την σχολή Βοηθού Μητρότητας.

Βοηθάει ζευγάρια με υπογονιμότητα, γυναίκες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού αλλά και στην δημιουργία δεσμών με το μωρό τους.

Εργαστήρι Mη-Bίαιης Eπικοινωνίας (NVC)

Η Μη-Βίαιη Επικοινωνία (Non-Violent Communication – NVC), ή αλλιώς Επικοινωνία βάσει Αναγκών, είναι ένα εργαλείο που μας επιτρέπει να ακούμε τι λένε οι άλλοι, ανεξάρτητα από τις λέξεις που χρησιμοποιούν. Ένα εργαλείο που μας επιτρέπει να αναλάβουμε την ευθύνη του εαυτού μας ως προς τις ανάγκες και τα συναισθήματά μας, που μας βοηθά να αναγνωρίσουμε «πού είμαστε». Που μας δίνει άπλετο χώρο να εκφραστούμε – και όταν εμείς οι άνθρωποι νιώθουμε ότι μας ακούν, είμαστε κι εμείς πολύ πιο πρόθυμοι να αφουγκραστούμε τους άλλους.

Για εφήβους και ενήλικες.

 

Η Αλέξια Στουραΐτη έχει επί χρόνια εκπαιδευτεί στο Ψυχόδραμα (ΨΥ.Κ.Α.Π.) και στην υποκριτική,​ δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους (Ε. Σκότη-Θέατρο Επί Κολωνώ, Δ. Σύρου, Κ. Φιλίππογλου κ.ά.). Είναι Διαμεσολαβήτρια, εξειδικευμένη στη Σχολική και την Οικογενειακή Διαμεσολάβηση, με εκπαιδεύσεις στην Μη-βίαιη Επικοινωνία (CNVC) και στις Αρχές της Συστημικής Ψυχοθεραπείας (Ε.ΚΕ.ΨΥ.Ε.). Εκπαιδεύτηκε ως συντονίστρια Επανορθωτικών Κύκλων από την Kay Pranis, και συνεργάζεται με το Εργαστήριο Επανορθωτικής Δικαιοσύνης του Παντείου Πανεπιστημίου. Επίσημη συνεργάτης της Attachment Parenting Hellas, αρθρογραφεί για τις ιστοσελίδες kediaa.gr, e-psychology.gr και eimaimama.gr. Τέλος, είναι απόφοιτος της Νομικής Αθηνών.

http://kediaa.gr/index.php/cv/aleksandra-stouraiti

"Ο ρόλος των γονέων ως εγγυητών και υπερασπιστών του δικαιώματος των παιδιών"

 

Εισήγηση και κουβέντα μέσω Skype:

“Ο ρόλος των γονέων ως εγγυητών και υπερασπιστών του δικαιώματος των παιδιών να αναπτύσσουν ελεύθερα την προσωπικότητά τους, να εκφράζουν τις απόψεις τους και να μαθαίνουν ευχάριστα, συνθετικά και δημιουργικά, μέσα και έξω από το σχολείο”

με τον Γιώργο Μόσχο Βοηθό Συνήγορο του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού

‘Ολες οι ηλικίες.

Μεσημεριανό - Ξεκούραση
ΕΝ: Τραγούδι, ορθοφωνία και Body percussion παιχνίδια

Tραγούδι, ορθοφωνία και Body percussion παιχνίδια με τη Μαρίζα Βαμβουκλή

Για όλες τις ηλικίες στα πλαίσια του ΕΝ.

Μελισσοθεραπεία

Με τη Γιάννα Κράαν.

Οι μέλισσες και οι άνθρωποι εργάζονται μαζί τα τελευταία 2500 χρόνια. Έχουμε μάθει πολλά από αυτές και είμαστε σε αλληλεξάρτηση. Είμαστε υπεύθυνοι για την υγεία του πλανήτη μας και οι μέλισσες μας δείχνουν την επείγουσα ανάγκη για αλλαγή. Εν τω μεταξύ, μας παρέχουν θρεπτικά συστατικά και ιαματικές θεραπείες. Εξασφαλίζουν την υγεία μας και πρέπει να κάνουμε το ίδιο για αυτές. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη διατροφική και θεραπευτική προσφορά των μελισσών και πώς μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη σώζοντάς τες, η Γιάννα είναι στη διάθεσή σας.

Για όλες τις ηλικίες.

 

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Σπούδασε στην Αθήνα στην Ακαδημία Αρχαίας Ελληνικής και Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής όπου έλαβε και το πτυχίο της, έχοντας αποκτήσει μια σφαιρική εικόνα των ολιστικών μεθόδων θεραπείας. Στην ίδια σχολή απέκτησε και το Δίπλωμα Ρεφλεξολόγου. Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια Αρωματοθεραπείας, Creative Healing, Ορθοπεδική Ρεφλεξολογία κ.α.
Το 2016 πέρασε έναν χειμώνα στην Ολλανδία για να παρακολουθήσει σεμινάρια (Ολόσωμης) Βρεφικής Ρεφλεξολογίας και να ολοκληρώσει την σχολή Βοηθού Μητρότητας.
Βοηθάει ζευγάρια με υπογονιμότητα, γυναίκες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού αλλά και στην δημιουργία δεσμών με το μωρό τους.

ΕΝ: Εναέρια πανιά

Με τη Νεφέλη Βάλερη και τη Μελίνα Κυρτάτα


Ασκήσεις γιόγκα, ακροβατικά κόλπα και χορό στα πανιά. Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους φόβους μας και να πετάξουμε ψηλά!
Για όλες τις ηλικίες στα πλαίσια του ΕΝ.

Επιγενετική: Γινόμαστε αυτό που τρώμε

Η Μαριάννα έφτασε το 1989 στην Κέρκυρα ως ναύτης.
Το 2011 παρακολούθησε εκπαίδευση «Βοτανοθεραπεία» τριών ετών στην Ολλανδία. Είναι πεπεισμένη ότι η κύρια αιτία των χρόνιων ασθενειών και της ανισορροπίας είναι ο τρόπος ζωής και διατροφής.
Το 2012 παρακολούθησε την εκπαίδευση «Διατροφή σύμφωνα με ορθομοριακές αρχές» και το 2013-2015, ως συνέχεια αυτής την εκπαίδευση «Θεραπευτής Επιγενετικής».

Η ορθομοριακή διατροφή μας διδάσκει ποιες ουσίες είναι παρούσες στη διατροφή μας, και τι κάνουν στο σώμα μας.

Η Επιγενετική αναφέρεται στις εξωτερικές επιδράσεις στα κύτταρα μας. Πώς η διατροφή και ο τρόπο ζωής, οι τοξίνες, το άγχος και οι ορμόνες επηρεάζουν την υγεία μας και πώς να αποκατασταθεί η ισορροπία.

Για όλες τις ηλικίες.

Βραδινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για κλείσιμο της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Βραδινό και κύκλος κλεισίματος

Με βάση τη δημοκρατική συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.

Για όλες τις ηλικίες.

Τετάρτη 19 Απριλίου

Πρωινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για την άνοιξη της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Πρωινό
Γέννηση

με τις Σοφία Μιχαλοπούλου και Γιάννα Κράαν

Για όλες τις ηλικίες

GENNESIS Γεννώντας Συνειδητούς Ανθρώπους με τη Σοφία Μιχαλοπούλου

Η πρόθεση αυτής της δουλειάς αφορά το πώς μπορούμε να δημιουργούμε τις καλύτερες συνθήκες για την ανθρώπινη γέννηση.

Δημιουργώντας ένα πεδίο υψηλής δόνησης και διευρυμένης συνειδητότητας πριν την σύλληψη του εμβρύου μέχρι και τα πρώτα χρόνια της ανθρώπινης ύπαρξης, επιτρέπουμε μία βίωση που θα διατηρήσει μεγαλύτερο μέρος της υπερβατικής της ταυτότητας;

Μία τέτοια γέννα, με λιγότερο φόβο και ‘σοκ’, θα οδηγούσε στην καλύτερη διατήρηση της προγεννητικής μνήμης, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες για μία πιο χαρούμενη βίωση ευθυγραμμισμένη με τον πρωταρχικό μας σκοπό ύπαρξης;

Σοφία Μιχαλοπούλου: Eίμαι θεραπεύτρια και παιδαγωγός μέσα και έξω από το νερό. Εργάζομαι στον παιδικό σταθμό Ηλιαχτίδα, είμαι δασκάλα κολύμβησης για προνηπιακή ηλικία στον Ναυσίθοο Κέρκυρας, εθελόντρια προπονήτρια κολύμβησης στα SpecialOlympics Κέρκυρας και παρέχω εκπαιδευτικά σεμινάρια στο νερό εντός και εκτός Κέρκυρας.

Για περισσότερες λεπτομέρειες παρακαλώ διαβάστε εδώ.

http://sophiamichalopoulou.com/

 

Εκστασιακή γέννα – νέες προοπτικές στη γέννα με τη Γιάννα Κράαν

Όταν σκεφτόμαστε τη γέννα πολλά πράγματα έρχονται στο μυαλό. Ως Βοηθός Μητρότητας σκεφτομαι τη γέννα ως κάτι όμορφο, ιερό και ευχάριστο. Ας μοιραστούμε ιστορίες γέννας, φόβους, χαρές και ιδέες. Γιατί η γέννα έχει σημασία και με τη βελτίωση της βελτιώνεται ο κόσμος.

Η Γιάννα Κρααν, Ολλανδικής καταγωγής, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Σπούδασε στην Αθηνά, στην Ακαδημία Αρχαίας Ελληνικής κ’ Παραδοσιακής Κινικής Ιατρικής, όπου και αποφοίτησε με το Πτυχίο Θεραπευτού, έχοντας αποκτήσει μια σφαιρική εικόνα για των ολιστικών μεθόδων θεραπείας. Στην ίδια σχολή απέκτησε και το Δίπλωμα Ρεφλεξολόγου.

Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια Αρωματοθεραπείας, Creative Healing, Ορθοπεδική Ρεφλεξολογία κ.α.

Μετά τις σπουδές της επέστρεψε στην Κέρκυρα όπου εργάζεται ως Ρεφλεξολόγος

Θεατρικό παιχνίδι & Αυτοσχεδιασμοί

Με τη Δάφνη Μόσχου-Χατζώκου

Για όλες τις ηλικιες.

Δημιουργούμε μια ασφαλή συνθήκη, μες στην οποία θα μπορέσουμε

Να παίξουμε, να παίξουμε, να παίξουμε

Δίνοντας ταυτόχρονα χώρο έκφρασης στο κρυμμένο μας εαυτό

Μια φορά κι έναν καιρό…

Σε τούτο τον κόσμο το δύσκολο, πνιγμένοι κάτω από γκρίζα σκόνη,

καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία..

Ξέρετε, όχι η πάνω πάνω.

Η άλλη. Η ουσιαστική

Κι έτσι, σε κόντρα των καιρών που μας θέλουν μόνους/ ες και κλεισμένους/ ες στους εαυτούς μας..

Ξεκινάμε να ψάχνουμε δρόμους , για να μάθουμε να εκφραζόμαστε και να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε, ουσιαστικά..

 

Η Δάφνη είναι κοινωνική λειτουργός και μητέρα, έχει εκπαιδευτεί στο devised theater και στο θεατρικό παιχνίδι.

Υoga

Υoga με το Βαγγέλη Λυριτζή

Για όλες τις ηλικίες.

Επανορθωτικές πρακτικές (διαμεσολάβηση και επανορθωτικοί κύκλοι) και η εφαρμογή τους στις φυλακές, στα σχολεία και στην κοινότητα με την Αλέξια Στουραΐτη

Οι επανορθωτικές πρακτικές είναι μια εναλλακτική στη χρήση της τιμωρίας για την αντιμετώπιση άσχημων συμπεριφορών. Η Επανορθωτική Δικαιοσύνη συμβάλει στο να επαναφέρει τα πράγματα σε έναν ικανοποιητικό δρόμο, όταν δοκιμάζεται η ακεραιότητα της κοινότητας από επιβλαβείς συμπεριφορές. Φέρνει μαζί στον ίδιο χώρο τα άτομα που υπέστησαν βλάβη από μία παραβατική συμπεριφορά, και τα άτομα που επέδειξαν αυτήν την βλαπτική συμπεριφορά, καθώς και μέλη των οικογενειών και της κοινότητάς τους, για να λάβουν μέρος σε έναν διάλογο που σκοπό έχει να χτιστεί κατανόηση, να γίνει εμφανές πώς η παραβατική συμπεριφορά αυτή επηρέασε όλους τους εμπλεκόμενους, συμπεριλαμβανομένης της κοινότητας, και να καταλήξουν από κοινού σε συμφωνία αναφορικά με το τι πρέπει να γίνει εφεξής, ώστε να αποκατασταθούν οι βλάβες. Η επανορθωτική δικαιοσύνη και οι επανορθωτικές πρακτικές ξεκίνησαν να εφαρμόζονται σε χώρες τις Ευρώπης και της Αμερικής ήδη από το 1980 και τα έως τώρα στατιστικά στοιχεία σημειώνουν μείωση μέχρι και 95% των βίαιων ή/και παραβατικών περιστατικών, τόσο σε ενήλικες όσο και σε ανηλίκους.

 

Για εφήβους και ενήλικες.

 

Η Αλέξια Στουραΐτη έχει επί χρόνια εκπαιδευτεί στο Ψυχόδραμα (ΨΥ.Κ.Α.Π.) και στην υποκριτική,​ δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους (Ε. Σκότη-Θέατρο Επί Κολωνώ, Δ. Σύρου, Κ. Φιλίππογλου κ.ά.). Είναι Διαμεσολαβήτρια, εξειδικευμένη στη Σχολική και την Οικογενειακή Διαμεσολάβηση, με εκπαιδεύσεις στην Μη-βίαιη Επικοινωνία (CNVC) και στις Αρχές της Συστημικής Ψυχοθεραπείας (Ε.ΚΕ.ΨΥ.Ε.). Εκπαιδεύτηκε ως συντονίστρια Επανορθωτικών Κύκλων από την Kay Pranis, και συνεργάζεται με το Εργαστήριο Επανορθωτικής Δικαιοσύνης του Παντείου Πανεπιστημίου. Επίσημη συνεργάτης της Attachment Parenting Hellas, αρθρογραφεί για τις ιστοσελίδες kediaa.gr, e-psychology.gr και eimaimama.gr. Τέλος, είναι απόφοιτος της Νομικής Αθηνών.

http://kediaa.gr/index.php/cv/aleksandra-stouraiti

Μεσημεριανό - Ξεκούραση
Γνωριμία με το Αrt Therapy

Με την Αλέξια Στουραΐτη

Η Εικαστική Θεραπεία ή Θεραπεία μέσω Τέχνης είναι μία μορφή ψυχοθεραπείας που βασίζεται στη χρήση υλικών και χρωμάτων, διευρύνοντας τον δίαυλο επικοινωνίας πέρα από το λεκτικό επίπεδο και διευκολύνοντας την έκφραση των συναισθημάτων.

Το έργο τέχνης που δημιουργείται αντικατοπτρίζει και χαρακτηριστικά του δημιουργού του, χρησιμοποιώντας το σύμβολο ως γλώσσα του ασυνείδητου. Έτσι, μέσω αυτής της διαδικασίας το άτομο αρχίζει να ανακαλύπτει νέες πτυχές του ψυχισμού του.

Για εφήβους και ενήλικες.

Η Αλέξια Στουραΐτη έχει επί χρόνια εκπαιδευτεί στο Ψυχόδραμα (ΨΥ.Κ.Α.Π.) και στην υποκριτική,​ δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους (Ε. Σκότη-Θέατρο Επί Κολωνώ, Δ. Σύρου, Κ. Φιλίππογλου κ.ά.). Είναι Διαμεσολαβήτρια, εξειδικευμένη στη Σχολική και την Οικογενειακή Διαμεσολάβηση, με εκπαιδεύσεις στην Μη-βίαιη Επικοινωνία (CNVC) και στις Αρχές της Συστημικής Ψυχοθεραπείας (Ε.ΚΕ.ΨΥ.Ε.). Εκπαιδεύτηκε ως συντονίστρια Επανορθωτικών Κύκλων από την Kay Pranis, και συνεργάζεται με το Εργαστήριο Επανορθωτικής Δικαιοσύνης του Παντείου Πανεπιστημίου. Επίσημη συνεργάτης της Attachment Parenting Hellas, αρθρογραφεί για τις ιστοσελίδες kediaa.gr, e-psychology.gr και eimaimama.gr. Τέλος, είναι απόφοιτος της Νομικής Αθηνών.

http://kediaa.gr/index.php/cv/aleksandra-stouraiti

ΕΝ: Βιωματική Ανατομία

Mε τη Ζωή Βάλερη.

Για όλες τις ηλικίες στα πλαίσια του ΕΝ.

Πώς κατοικούμε το σώμα;

Κατά πόσον πια αισθανόμαστε τα σωθικά μας;


Χωρίς ουσιαστική επαφή με τα σωθικά μας και με το υποσυνείδητό μας μειώνεται η επαφή μας με την κοινή λογική, την αισθητική νοημοσύνη και τα ένστικτα μας.
Μειώνεται η επαφή μας με τη σοφία που ενσωματώνουμε.

Γεννιόμαστε με αμέτρητες νευρολογικές ικανότητες τις οποίες μπορούμε αντί να τις χάνουμε μεγαλώνοντας, να τις καλλιεργήσουμε.

Ανακτώντας αίσθηση της τέλειας κατασκευής μας μπορούμε να αξιοποιήσουμε την ευρυχωρία, την ευελιξία, την ευεξία, την εργονομία, την ασφάλεια, την ευκολία, την απόλαυση και την άνεση που ενσωματώνουμε.
Κάπως όπως όταν ήμασταν παιδιά…

ΕΝ: "Το παιχνίδι των άδειων χεριών"

Με τους Τρεις Λαλούν

Κλόουν, Τάι Τσι, Κούκλες, Αφηγήσεις, Θεατρική Αλχημεία όλα μαζί στην υπηρεσία της Βιωματικής Φιλοσοφίας

Για όλες τις ηλικίες στα πλαίσια του ΕΝ.

Σχολεία Εμπιστοσύνης

Προβολή του Schools of Trust και ‘Skypoκουβέντα’ με τη Βιολέτα Νάτση, τη Leslie Ocker και τη Dalia Hochbach του Δημοκρατικού Σχολείου Λειψίας.

Για όλες τις ηλικίες.

Tο ντοκιμαντέρ “Schools of Trust“, ανεξάρτητης παραγωγής του 2015, εξερευνά τις εμπειρίες εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών που φοιτούν σε ελεύθερα σχολεία στη Γερμανία, την Ολλανδία, την Αγγλία, το Ισραήλ και το Πουέρτο Ρίκο. Συνεντεύξεις από νευρο-επιστήμονες, παιδοψυχολόγους, επιστήμονες της εκπαίδευσης κ.α. φωτίζουν πτυχές του πώς συντελείται η μάθηση, αποδεικνύοντας ότι το σχολείο, όπως το ξέρουμε, καταφέρνει να μας απομακρύνει από αυτή, παρά να μας φέρνει κοντά της.

Τι σημαίνει οι αποφάσεις να παίρνονται από τη γενική συνέλευση του σχολείου, όπου οι μαθητές έχουν ίσο δικαίωμα ψήφου με τους ενήλικες;

Τι γίνεται όταν τα παιδιά πηγαίνουν μόνο στα μαθήματα που επιλέγουν;

Όταν δεν υπάρχουν βαθμοί, ποιο είναι το κίνητρο των μαθητών;

Μπορείτε να δείτε το τρέιλερ της ταινίας εδώ

Με Ελληνικούς υπότιτλους.

Βιολέτα Νάτση: έκανε 7μηνη πρακτική στο Ελεύθερο Σχολείο της Λειψίας και είναι μέλος της πρωτοβουλίας για τη διοργάνωση του συνεδρίου EUDEC 2018.

Leslie Ocker: συνιδρύτρια του EUDEC, και μέλος του Συμβουλίου του, συνιδρύτρια του Γυμνασίου του Ελεύθερου Σχολείου Λειψίας. Πρώην καθηγήτρια στο σχολείο και μητέρα δύο παιδιών. Ο ένας γιος φοιτά ακόμα στο Ελεύθερο Σχολείο, ενώ η μεγαλύτερη κόρη έχει αποφοιτήσει εδώ και 5 χρόνια.

Dalia Hochbach: απόφοιτη του Ελεύθερου Σχολείου της Λειψίας και πρώην μέλος του Συμβουλίου του EUDEC.

Βραδινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για κλείσιμο της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Βραδινό και κύκλος κλεισίματος

Με βάση τη δημοκρατική συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.

Για όλες τις ηλικίες.

Πέμπτη 20 Απριλίου

Πρωινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για την άνοιξη της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Πρωινό
H Τέχνη του να ακούς

Βιωματικό εργαστήριο στην “Τέχνη του να ακούς” με τον Στέλιο Δεσποτάκη

Για όλες τις ηλικίες.

Φραγμοί και Γέφυρες στην Επικοινωνία του Καρλ Ρότζερς

  • Φραγμός: Η Τάση για Αξιολόγηση
  • Γέφυρα: Ν’ακούμε με Κατανόηση

Ο Στέλιος Δεσποτάκης εργάζεται ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας ιδιωτικά, αλλά και στο Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Ψυχολογικής Υποστήριξης “ΣυνΎπαρξη”. Είναι εκπαιδευμένος στην Προσωποκεντρική κατεύθυνση από το Κολλέγιο Ανθρωπιστικών Επιστημών ΙCPS, όπου και συνεχίζει με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχοθεραπεία. Επιπρόσθετα έχει ολοκληρώσει σύντομες εντατικές εκπαιδεύσεις στη Μη-Βίαιη Επικοινωνία (στην Τυνησία) και στην Επίλυση Συγκρούσεων (στην Αρμενία) στα πλαίσια προγραμμάτων Erasmus+, και έχει συμμετάσχει σε βιωματικά σεμινάρια Ψυχοδράματος.
Οι πρώτες του σπουδές ήταν στην Αγγλία, όπου αρίστευσε στα “Μαθηματικά Μοντέλα” (BEng Engineering Mathematics – First Class Honours) στο University of Bristol. Στη συνέχεια, ξεκίνησε μεταπτυχιακό στη “Διδασκαλία των Μαθηματικών” (PGCE Mathematics) στο University of Oxford.
H ιδεολογική του διαφωνία με το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα τον οδήγησε στο Βερολίνο, όπου εργάστηκε στο εναλλακτικό Δημοκρατικό Σχολείο “Demokratische Schule X”. Από το 2009 μέχρι σήμερα, έχει διατελέσει καθηγητής μαθηματικών σε δημόσιο σχολείο (King Alfred’s School, Αγγλία), σε ιδιωτικό λύκειο (COSAT, Νότια Αφρική), φοιτητών (U.W.A., Αυστραλία) και ενηλίκων (Ελλάδα και Γερμανία), ενώ είχε επαφή και με παιδιά δημοτικού (Mobile School, Arsis, Αθήνα & Demokratische Schule X, Γερμανία)

Τέλος, το 2013-2014 έζησε για ένα χρόνο σε φάρμες/κοινότητες στη Νοτιοανατολική Ασία (Ταϋλάνδη, Λάος, Μαλαισία, Φιλιππίνες), όπου εξερεύνησε τις έννοιες της Αυτο-Οργάνωσης, της Περμακουλτούρας και του Διαλογισμού. Στον ελεύθερο του χρόνο ασχολείται με τον αθλητισμό/άσκηση (ποδόσφαιρο, γιόγκα, πιλάτες) και τη μουσική (πιάνο, κρουστά).

Tραγούδι, ορθοφωνία και Body percussion παιχνίδια

Tραγούδι, ορθοφωνία και Body percussion παιχνίδια με τη Μαρίζα Βαμβουκλή

Για όλες τις ηλικίες.

Εναέρια Πανιά

με τη Νεφέλη Βάλερη και τη Μελίνα Κυρτάτα

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ασκήσεις γιόγκα, ακροβατικά κόλπα και χορό στα πανιά. Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους φόβους μας και να πετάξουμε ψηλά!

Για όλες τις ηλικίες.

Ψυχόδραμα

Με την Αλέξια Στουραΐτη

Στόχος του Ψυχοδράματος είναι να δώσει στο άτομο περισσότερη πραγματικότητα απ΄ ό,τι του έδωσε μέχρι τότε ο αγώνας του για τη ζωή. Αυτός ο πλούτος της βιωμένης και ζωντανής εμπειρίας βοηθά το άτομο
να διευρύνει σταθερά τον έλεγχο και τη γνώση του εαυτού και του κόσμου
δια του βιωμένου γεγονότος και της εμπειρίας και όχι δια της ανάλυσης τους.»

J. L. Moreno

Το ψυχόδραμα χρησιμεύει στο άτομο ως μία ευκαιρία για βαθύτερη ενδοσκόπηση. Συχνά δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε για τη ζωή μας, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, ή για τις σχέσεις μας με κάποιους ανθρώποψυχοδραμαυς. Το ψυχόδραμα δίνει, λοιπόν, τη δυνατότητα έκφρασης όχι μέσω του λόγου, αλλά μέσω της πράξης: πρόκειται για μία μέθοδο που εμπλέκει ενεργητικά τους συμμετέχοντες, ενθαρρύνοντας την έκφραση της δημιουργικότητας και του αυθορμητισμού τους, συστατικών απαραίτητων για μία υγιή ζωή κατά τον Moreno.

Η βασική διαφορά με το θέατρο είναι ο στόχος του ψυχοδράματος. Στόχος δεν είναι να φανούμε καλοί ηθοποιοί. Μας ενδιαφέρει να δουλέψουμε τα συναισθήματα που μας γεννιούνται ενώ παίζουμε μία κατάστασή μας χωρίς να τα καταπιέζουμε από το ρόλο. Εκεί γεννιέται συνήθως η αλήθεια και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη της προσωπικότητας.

Για εφήβους και ενήλικες.

Η Αλέξια Στουραΐτη έχει επί χρόνια εκπαιδευτεί στο Ψυχόδραμα (ΨΥ.Κ.Α.Π.) και στην υποκριτική,​ δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους (Ε. Σκότη-Θέατρο Επί Κολωνώ, Δ. Σύρου, Κ. Φιλίππογλου κ.ά.). Είναι Διαμεσολαβήτρια, εξειδικευμένη στη Σχολική και την Οικογενειακή Διαμεσολάβηση, με εκπαιδεύσεις στην Μη-βίαιη Επικοινωνία (CNVC) και στις Αρχές της Συστημικής Ψυχοθεραπείας (Ε.ΚΕ.ΨΥ.Ε.). Εκπαιδεύτηκε ως συντονίστρια Επανορθωτικών Κύκλων από την Kay Pranis, και συνεργάζεται με το Εργαστήριο Επανορθωτικής Δικαιοσύνης του Παντείου Πανεπιστημίου. Επίσημη συνεργάτης της Attachment Parenting Hellas, αρθρογραφεί για τις ιστοσελίδες kediaa.gr, e-psychology.gr και eimaimama.gr. Τέλος, είναι απόφοιτος της Νομικής Αθηνών.

http://kediaa.gr/index.php/cv/aleksandra-stouraiti

Μεσημεριανό - Ξεκούραση
"Zero Waste Journey"

Το workshop αυτό θα περιλαμβάνει: λίγα λόγια για το κίνημα στο εξωτερικό και την Ελλάδα, τις βασικές αρχές καθώς και τον ρόλο της διαθεματικότητας/ intersectionality. Θα συζητήσουμε για την ιεραρχία των αναγκών, τον πράσινο καπιταλισμό, το πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τις αρχές της Μηδενικής Παραγωγής Αποβλήτων στις ζωές μας, τον εργασιακό μας χώρο αλλά και τι μπορεί να γίνει σε κοινοτικό επίπεδο.

Η Δέσποινα Φιλιππάκη είναι διαθεματική ακτιβίστρια στον χώρο της εκπαίδευσης και της κοινωνικής εργασίας, μέλος του Δ.Σ. της Επαγγελματικής Ένωσης Κοινωνικών Λειτουργών Αυστραλίας και Συντονίστρια της Ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος της Πράσινης Κοινωνικής Εργασίας στην Επαγγ. Ένωση. Έχει συντονίσει κι εργασθεί σε μειονοτικά σχολεία, Στέγες Ανηλίκων/Προστασία του Παιδιού, κοινοτικούς κι αστικούς κήπους, αυτοδιαχειριζόμενα σχολεία, κολλέγια και φάρμες. Συμμετέχει ενεργά σε αυτοδιαχειριζόμενα κι αμεσοδημοκρατικά συνέδρια, ομάδες Παραϊατρικών Επαγγελματιών για το Περιβάλλον, κι ομάδες με αντι-εξορυκτική κι αντι-καπιταλιστική ατζέντα.

ΕΝ

Δια-ηλικιακή ομάδα θεατρικής πράξης, επιμόρφωσης και έρευνας
(με την ευρύτερη έννοια του θεάτρου)

ΕΝ

Με τις: Νεφέλη Πέττα, Μελίνα Κυρτάτα, Ναταλί Μάνδυλα, Μαρίζα Βαμβουκλή, Νεφέλη και Ζωή Βάλερη

Κατά τη διάρκεια της Ακαδημίας με καθημερινά εργαστήρια θα δημιουργηθεί παράσταση η οποία θα παρουσιαστεί στο τέλος της Ακαδημίας.

Οι συντελεστές της ομάδας ΕΝ ανήκουν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Πεδία της ομάδας είναι: τεχνικές κίνησης, χορού, αυτοσχεδιασμού, τσίρκου, contact, μουσικής και φωνής, σωματικές και θεραπευτικές μέθοδοι, πολεμικές τέχνες και ακροβατικά.

Δημιουργούμε και παρουσιάζουμε έργα και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες και παρέχουμε ανοιχτή πρόσβαση στη δομή μας διαθέτοντας την ως πρότυπο προς ανοιχτή χρήση.

Η δομή, όσον αφορά τη σύνθεση των έργων/εργαστηρίων και όσον αφορά την γενικότερη οργάνωση, βασίζεται στο δημοκρατικό συμβούλιο χωρίς ηλικιακές διακρίσεις και στη θεωρητική και πρακτική νομαδικότητα.

Βασικά μας εργαλεία είναι η σύνθεση ανοιχτής δομής, οι θεατρικές αλχημείες, ο συνδυασμός των έργων με τα εργαστήρια και η χρήση ποικίλων χώρων πέραν των θεατρικών.

Για όλες τις ηλικίες.

Εμπνεόμαστε από το δυναμικό των σωματικών, νοητικών και δημιουργικών μας ικανοτήτων και από το πόσο απεριόριστη μπορεί να είναι η εξέλιξη τους και μας απασχολεί ιδιαίτερα η επέκταση και καλλιέργεια της δημιουργικής σχέσης μεταξύ των ηλικιών.

Προσεγγίζουμε την τέχνη πέρα από διαχωριστικές γραμμές, πολιτιστικές, γεωγραφικές, κοινωνικές, ηλικίας και ειδικοτήτων με συνεργασίες έξω από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής τέχνης.

Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή μεγαλώνουμε, μεγαλώνουμε επειδή σταματάμε να παίζουμε.

George Bernard Shaw

Παρουσίαση του εγχειρήματος EUDEC 2018

Παρουσίαση του εγχειρήματος για τη διεξαγωγή EUDEC CONFERENCE 2018 στην Ελλάδα.

Το μοντέλο της δημοκρατικής εκπαίδευσης δεν εμφανίζεται ακόμη στην Ελλάδα παρότι αρμόζει ιδιαίτερα με την κατάσταση στην χώρα μας («Τα δημοκρατικά σχολεία και η προοπτική τους στην Ελλάδα»). Είναι ένα εντυπωσιακά ελεύθερο σύστημα συνύπαρξης και εξέλιξης που ‘χαλινεύεται’ από ένα εξαιρετικά αυστηρό δίκαιο. https://vimeo.com/130995015

Η προεργασία για το συνέδριο, το συνέδριο αυτό κάθε αυτό και τα πρακτικά αποτελέσματα του εξυπηρετούν την εξέλιξη της εκπαίδευσης για πολλούς λόγους, δύο από αυτούς είναι ότι το μοντέλο της δημοκρατικής εκπαίδευσης:
– στοχεύει στην προσπέλαση της οικονομικής και κοινωνικής αποκλειστικότητας καλύπτοντας έτσι τα κενά που αφήνουν τα υπάρχοντα εγχειρήματα (δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια, άποροι και εκδιωγμένοι).
-είναι ευέλικτο και περιεκτικό, πολλά από τα υπάρχοντα και ανερχόμενα εγχειρήματα θα μπορούσαν να υποστηριχθούν από το πλαίσιο του EUDEC.

Η διοργάνωση ενός συνεδρίου πανευρωπαϊκής εμβέλειας θα τροφοδοτήσει ένα κύμα αλλαγών που αναμένουμε να περιλαμβάνει τον επαναπροσδιορισμό των αντιλήψεων γύρω από τους στόχους της εκπαίδευσης και τη νομιμοποίηση της εναλλακτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Η ομάδα Οργάνωσης: Στέλιος Δεσποτάκης, Βιολέτα Νάτση, Βαγγέλης Βλαχάκης, Ζωή Βάλερη και Χριστιάνα Μόσχου

Για όλες τις ηλικίες.

Βραδινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για κλείσιμο της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Βραδινό και κύκλος κλεισίματος

Με βάση τη δημοκρατική συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.

Για όλες τις ηλικίες.

Γιατί Μαμά;

Παρακολούθηση της παράστασης «Γιατί Μαμά;» και συνάντηση/κουβέντα με τη συγγραφέα του έργου Τζωρτζίνα Τζήλιου.

Για ενήλικες.

https://www.facebook.com/watch/?v=10158507034930506

Στο Studio του Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας

Παρασκευή 21 Απριλίου

Πρωινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για την άνοιξη της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Πρωινό
Κύκλοι συζήτησης :Το προσωπικό μας βίωμα στο σχολείο

Μια φορά κι έναν καιρό…

Σε τούτο τον κόσμο το δύσκολο, πνιγμένοι κάτω από γκρίζα σκόνη,

καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία..

Ξέρετε, όχι η πάνω πάνω.

Η άλλη. Η ουσιαστική

Κι έτσι, σε κόντρα των καιρών που μας θέλουν μόνους/ ες και κλεισμένους/ ες στους εαυτούς μας..

Ξεκινάμε να ψάχνουμε δρόμους , για να μάθουμε να εκφραζόμαστε και να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε, ουσιαστικά..

Κύκλοι συζήτησης :Το προσωπικό μας βίωμα στο σχολείο

Η σχολική εμπειρία είναι μια εμπειρία που την έχουν αν όχι όλοι σίγουρα οι περισσότεροι.

Τι συνέβη λοιπόν στα σχολεία που πήγαμε?

Τι έζησε εκεί ο καθένας μας?

Τι θυμόμαστε από όλα αυτά?

Πόσο και πώς συντέλεσε αυτή η εμπειρία στη κατασκευή της προσωπικότητας μας?

Μοιραζόμαστε τα βιώματα μας, σε ένα πλαίσιο που διασφαλίζει τη δυνατότητα του ακούω και ακούγομαι ενώ συνδιαλέγομαι με γνωστούς και αγνώστους.

Συντονίζουν οι Δάφνη Μόσχου-Χατζώκου και Ζωή Βάλερη

Για όλες τις ηλικίες

Tραγούδι, ορθοφωνία και Body percussion παιχνίδια

Tραγούδι, ορθοφωνία και Body percussion παιχνίδια με τη Μαρίζα Βαμβουκλή

Για όλες τις ηλικίες.

Βιό-δραμα

Βιό-δραμα: Θέατρο Προσωπικών Αφηγήσεων

Eργαστήρι 2 Συναντήσεων

Διηγώντας την ιστορία μας, κατασκευάζουμε τον εαυτό μας

Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί σε δύο δίωρες συναντήσεις.

Για όλες τις ηλικίες.

Christiana Moschou / +30 6974419693 / moschou.ch@gmail.com


H Χριστιάνα Μόσχου είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας και του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές σπουδές της ολοκληρώθηκαν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης. Έχει εργαστεί στην Ελλάδα και το Μεξικό ως σκηνοθέτρια, οδηγός σκηνής και βοηθός σκηνοθέτη, ενώ έχει υπάρξει μέλος σε διάφορα θεατρικά σχήματα. Επιπλέον έχει εργαστεί ως καθηγήτρια φιλόλογος, δασκάλα δράματος και ως εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με το Εκπαιδευτικό Δράμα και το Θέατρο της Κοινότητας σχεδιάζοντας και υλοποιώντας σχέδια δράσης. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά. Το 2016 δίδαξε Θέατρο της Κοινότητας στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο του Άγουας Καλιέντες, ενώ το τρέχον εξάμηνο διδάσκει, σε συνδιδασκαλία με την Κωνσταντίνα Ριτσάτου, το μάθημα «Παιδαγωγική του Θεάτρου: Το θέατρο του AugustoBoal» στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ. Παράλληλα εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή με θέμα: Δημοκρατική Αλληλεπίδραση Εφήβων μέσω του Θεάτρου της Κοινότητας.

 

Μεσημεριανό - Ξεκούραση
ΕΝ

Δια-ηλικιακή ομάδα θεατρικής πράξης, επιμόρφωσης και έρευνας
(με την ευρύτερη έννοια του θεάτρου)

ΕΝ

Με τις: Νεφέλη Πέττα, Μελίνα Κυρτάτα, Ναταλί Μάνδυλα, Μαρίζα Βαμβουκλή, Νεφέλη και Ζωή Βάλερη

Κατά τη διάρκεια της Ακαδημίας με καθημερινά εργαστήρια θα δημιουργηθεί παράσταση η οποία θα παρουσιαστεί στο τέλος της Ακαδημίας.

Οι συντελεστές της ομάδας ΕΝ ανήκουν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Πεδία της ομάδας είναι: τεχνικές κίνησης, χορού, αυτοσχεδιασμού, τσίρκου, contact, μουσικής και φωνής, σωματικές και θεραπευτικές μέθοδοι, πολεμικές τέχνες και ακροβατικά.

Δημιουργούμε και παρουσιάζουμε έργα και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες και παρέχουμε ανοιχτή πρόσβαση στη δομή μας διαθέτοντας την ως πρότυπο προς ανοιχτή χρήση.

Η δομή, όσον αφορά τη σύνθεση των έργων/εργαστηρίων και όσον αφορά την γενικότερη οργάνωση, βασίζεται στο δημοκρατικό συμβούλιο χωρίς ηλικιακές διακρίσεις και στη θεωρητική και πρακτική νομαδικότητα.

Βασικά μας εργαλεία είναι η σύνθεση ανοιχτής δομής, οι θεατρικές αλχημείες, ο συνδυασμός των έργων με τα εργαστήρια και η χρήση ποικίλων χώρων πέραν των θεατρικών.

Για όλες τις ηλικίες.

Εμπνεόμαστε από το δυναμικό των σωματικών, νοητικών και δημιουργικών μας ικανοτήτων και από το πόσο απεριόριστη μπορεί να είναι η εξέλιξη τους και μας απασχολεί ιδιαίτερα η επέκταση και καλλιέργεια της δημιουργικής σχέσης μεταξύ των ηλικιών.

Προσεγγίζουμε την τέχνη πέρα από διαχωριστικές γραμμές, πολιτιστικές, γεωγραφικές, κοινωνικές, ηλικίας και ειδικοτήτων με συνεργασίες έξω από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής τέχνης.

Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή μεγαλώνουμε, μεγαλώνουμε επειδή σταματάμε να παίζουμε.

George Bernard Shaw

Εργαστήρι Δημιουργικής γραφής

Μια φορά κι έναν καιρό…

Σε τούτο τον κόσμο το δύσκολο, πνιγμένοι κάτω από γκρίζα σκόνη,

καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία..

Ξέρετε, όχι η πάνω πάνω.

Η άλλη. Η ουσιαστική

Κι έτσι, σε κόντρα των καιρών που μας θέλουν μόνους/ ες και κλεισμένους/ ες στους εαυτούς μας..

Ξεκινάμε να ψάχνουμε δρόμους , για να μάθουμε να εκφραζόμαστε και να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε, ουσιαστικά..

Εργαστήρι Δημιουργική γραφής με τη Δάφνη Μόσχου-Χατζώκου:

Για να ψάξουμε νέες μεθόδους επικοινωνίας.

Για να συνομιλήσουμε με το μέσα και το έξω μας.

Για να απελευθερώσουμε την καταπιεσμένη μας φαντασία.

Για όλες τις ηλικίες.

Η Δάφνη είναι κοινωνική λειτουργός και μητέρα, έχει εκπαιδευτεί στο devised theater και στο θεατρικό παιχνίδι.

'Ελεγχος και φροντίδα στην εκπαίδευση

‘Ελεγχος και φροντίδα στην εκπαίδευση: ποιος ο ρόλος της μη συμβατικής εκπαίδευσης στην κοινοτική ανάπτυξη κι ευημερία;” με τη Δέσποινα Φιλιππάκη.
Θα συζητήσουμε για τις κάθετες κι οριζόντιες σχέσεις στην εκπαίδευση και το πώς λειτουργούν τα σχολεία κοοπερατίβες.

Για όλες τις ηλικίες.

Η Δέσποινα Φιλιππάκη είναι διαθεματική ακτιβίστρια στον χώρο της εκπαίδευσης και της κοινωνικής εργασίας, μέλος του Δ.Σ. της Επαγγελματικής Ένωσης Κοινωνικών Λειτουργών Αυστραλίας και Συντονίστρια της Ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος της Πράσινης Κοινωνικής Εργασίας στην Επαγγ. Ένωση. Έχει συντονίσει κι εργασθεί σε μειονοτικά σχολεία, Στέγες Ανηλίκων/Προστασία του Παιδιού, κοινοτικούς κι αστικούς κήπους, αυτοδιαχειριζόμενα σχολεία, κολλέγια και φάρμες. Συμμετέχει ενεργά σε αυτοδιαχειριζόμενα κι αμεσοδημοκρατικά συνέδρια, ομάδες Παραϊατρικών Επαγγελματιών για το Περιβάλλον, κι ομάδες με αντι-εξορυκτική κι αντι-καπιταλιστική ατζέντα.

Διαπροσωπικές σχέσεις κ Εγώ

Μια φορά κι έναν καιρό…

Σε τούτο τον κόσμο το δύσκολο, πνιγμένοι κάτω από γκρίζα σκόνη,

καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία..

Ξέρετε, όχι η πάνω πάνω.

Η άλλη. Η ουσιαστική

Κι έτσι, σε κόντρα των καιρών που μας θέλουν μόνους/ ες και κλεισμένους/ ες στους εαυτούς μας..

Ξεκινάμε να ψάχνουμε δρόμους , για να μάθουμε να εκφραζόμαστε και να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε, ουσιαστικά..

Αποτέλεσμα εικόνας για images Διαπροσωπικές σχέσεις κ Εγώ

Αναζήτηση- Συζήτηση :”Διαπροσωπικές σχέσεις κ Εγώ. Η κατανόηση των συναισθημάτων μας σε αντιδιαστολή με την ασυνείδητη αναπαραγωγή ρόλων”

Όχι άλλη μια εισήγηση περί των διδαχών της ζωής.

Όχι άλλη μια συζήτηση για την κατάκτηση της αλήθειας

Αλλά..

Μια άλλη συζήτηση, βασισμένη σε προβληματισμούς και σκέψεις που προέκυψαν από το προσωπικό μας βίωμα και από την αλληλεπίδραση με τους γύρω μας.

Ένας σταθμός, στο-μάλλον αδιάκοπο- ταξίδι της αναζήτησης.

Aπό την ομάδα P.Sy

Ρεφλεξολογία

Η Ρεφλεξολογία είναι μια θεραπευτική πράξη που προάγει την υγεία και την αρμονία στην ολότητα του ατόμου. Με την Ρεφλεξολογία μειώνεται το άγχος, χαλαρώνουν οι εντάσεις και ελευθερώνονται οι φυσικές θεραπευτικές ικανότητες του οργανισμού. Έχει στόχο τον έλεγχο και την ανακούφιση του ανθρώπου από τον πόνο και την ένταση – σωματική και ψυχική.

Εφαρμόζετε κυρίως στα πέλματα, οπού καταλήγουν αντανακλαστικά σημεία από όλα τα μέρη και τα εσωτερικά όργανα του σώματος.

Με την διέγερση των ρεφλεξολογικών αυτών σημείων επιτυγχάνεται η καλύτερη κυκλοφορία αίματος, λέμφου και ενέργειας στο αντίστοιχο σημείο του σώματος, ενώ ταυτόχρονα ελευθερώνονται από τον εγκέφαλο οι ενδορφίνες, που είναι οι φυσικές αναλγητικές ουσίες του οργανισμού και μειώνεται η μυϊκή ένταση και έτσι σταματάει ο τυχόν πόνος.

Για όλες τις ηλικίες.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Σπούδασε στην Αθήνα στην Ακαδημία Αρχαίας Ελληνικής και Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής όπου έλαβε και το πτυχίο της, έχοντας αποκτήσει μια σφαιρική εικόνα των ολιστικών μεθόδων θεραπείας. Στην ίδια σχολή απέκτησε και το Δίπλωμα Ρεφλεξολόγου. Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια Αρωματοθεραπείας, Creative Healing, Ορθοπεδική Ρεφλεξολογία κ.α.
Το 2016 πέρασε έναν χειμώνα στην Ολλανδία για να παρακολουθήσει σεμινάρια (Ολόσωμης) Βρεφικής Ρεφλεξολογίας και να ολοκληρώσει την σχολή Βοηθού Μητρότητας.
Βοηθάει ζευγάρια με υπογονιμότητα, γυναίκες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού αλλά και στην δημιουργία δεσμών με το μωρό τους.

Βραδινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για κλείσιμο της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Βραδινό και κύκλος κλεισίματος

Με βάση τη δημοκρατική συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.

Για όλες τις ηλικίες.

Σάββατο 22 Απριλίου

Πρωινό Chi Gong

Σειρά αναπνευστικών και κινητικών ασκήσεων για την άνοιξη της ημέρας με τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου.

Για όλες τις ηλικίες.

Πρωινό
Το ταξίδι ενός γονέα στην αναζήτηση της ιδανικής εκπαίδευσης

Με τον Wolfgang Knorr.

Για όλες τις ηλικίες.

Από το Ελεύθερο Σχολείο Κέρκυρα στα Μπισκούνια – ταξίδι ενός γονέα στην αναζήτηση της ιδανικής εκπαίδευσης

Μια πρόσκληση για συζήτηση της προσωπικής εμπειρίας.

Αυτή η αναζήτηση πάντα και τελειώνει ξεκινάει εκεί που δεν το περιμένεις. Ξεκινάει στη δικιά σου παιδική ηλικία, ενώ η ιδανική παιδική εκπαίδευση βρίσκεται εκεί που πρέπει να είναι – στο παιδί σου.

Ο Βόλφγκανγκ είναι φυσικός, δουλεύει πάνω σε διάφορα περιβαλλοντικά θέματα, και ανακάλυψε το ενδιαφέρον του για την εκπαίδευση όταν έγινε ο γιος του τριών χρονών. Παρόλο που είχε και πριν κάποια διδακτική εμπειρία, ήταν τότε το θέμα της ελευθέριας στη μάθηση που τον τράβηξε να και οδήγησε σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού. Πιστεύει ότι κλειδί είναι ο ρόλος το γονιών γιατί μόνο ο γονέας ζει αρκετά κοντά στα παιδιά για να αντιμετωπίζει κάθε μέρα και εξ ολοκλήρου όλες της συνέπειες των πράξεών του απέναντι στα παιδιά. Τώρα έχει δυο παιδιά και ζει στο Πήλιο.

 

 

 

Τίποτα δε διδάσκεται – Nothing can be tought

Sri Aurobindo

—-

Είναι πράγματι ένα θαύμα
ότι οι σύγχρονες εκπαιδευτικές μέθοδοι
ακόμα δε έπνιξαν
την άγια περιέργεια της έρευνας,

διότι αυτό το μικρό τρυφερό φυτό
– εκτός από την ενθάρρυνση –
χρειάζεται προ πάντων την ελευθερία,
χωρίς αυτήν σίγουρα θα καταστραφεί.


Albert Einstein

Υoga

Υoga με το Βαγγέλη Λυριτζή

Για όλες τις ηλικίες

Βιό-δραμα

Βιό-δραμα: Θέατρο Προσωπικών Αφηγήσεων

Eργαστήρι 2 Συναντήσεων

Διηγώντας την ιστορία μας, κατασκευάζουμε τον εαυτό μας

Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί σε δύο δίωρες συναντήσεις.

Για όλες τις ηλικίες.

Christiana Moschou / +30 6974419693 / moschou.ch@gmail.com


H Χριστιάνα Μόσχου είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας και του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές σπουδές της ολοκληρώθηκαν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης. Έχει εργαστεί στην Ελλάδα και το Μεξικό ως σκηνοθέτρια, οδηγός σκηνής και βοηθός σκηνοθέτη, ενώ έχει υπάρξει μέλος σε διάφορα θεατρικά σχήματα. Επιπλέον έχει εργαστεί ως καθηγήτρια φιλόλογος, δασκάλα δράματος και ως εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με το Εκπαιδευτικό Δράμα και το Θέατρο της Κοινότητας σχεδιάζοντας και υλοποιώντας σχέδια δράσης. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά. Το 2016 δίδαξε Θέατρο της Κοινότητας στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο του Άγουας Καλιέντες, ενώ το τρέχον εξάμηνο διδάσκει, σε συνδιδασκαλία με την Κωνσταντίνα Ριτσάτου, το μάθημα «Παιδαγωγική του Θεάτρου: Το θέατρο του AugustoBoal» στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ. Παράλληλα εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή με θέμα: Δημοκρατική Αλληλεπίδραση Εφήβων μέσω του Θεάτρου της Κοινότητας.

 

Μεσημεριανό - Ξεκούραση
ΕΝ

Δια-ηλικιακή ομάδα θεατρικής πράξης, επιμόρφωσης και έρευνας
(με την ευρύτερη έννοια του θεάτρου)

ΕΝ

Με τις: Νεφέλη Πέττα, Μελίνα Κυρτάτα, Ναταλί Μάνδυλα, Μαρίζα Βαμβουκλή, Νεφέλη και Ζωή Βάλερη

Κατά τη διάρκεια της Ακαδημίας με καθημερινά εργαστήρια θα δημιουργηθεί παράσταση η οποία θα παρουσιαστεί στο τέλος της Ακαδημίας.

Οι συντελεστές της ομάδας ΕΝ ανήκουν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Πεδία της ομάδας είναι: τεχνικές κίνησης, χορού, αυτοσχεδιασμού, τσίρκου, contact, μουσικής και φωνής, σωματικές και θεραπευτικές μέθοδοι, πολεμικές τέχνες και ακροβατικά.

Δημιουργούμε και παρουσιάζουμε έργα και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες και παρέχουμε ανοιχτή πρόσβαση στη δομή μας διαθέτοντας την ως πρότυπο προς ανοιχτή χρήση.

Η δομή, όσον αφορά τη σύνθεση των έργων/εργαστηρίων και όσον αφορά την γενικότερη οργάνωση, βασίζεται στο δημοκρατικό συμβούλιο χωρίς ηλικιακές διακρίσεις και στη θεωρητική και πρακτική νομαδικότητα.

Βασικά μας εργαλεία είναι η σύνθεση ανοιχτής δομής, οι θεατρικές αλχημείες, ο συνδυασμός των έργων με τα εργαστήρια και η χρήση ποικίλων χώρων πέραν των θεατρικών.

Για όλες τις ηλικίες.

Εμπνεόμαστε από το δυναμικό των σωματικών, νοητικών και δημιουργικών μας ικανοτήτων και από το πόσο απεριόριστη μπορεί να είναι η εξέλιξη τους και μας απασχολεί ιδιαίτερα η επέκταση και καλλιέργεια της δημιουργικής σχέσης μεταξύ των ηλικιών.

Προσεγγίζουμε την τέχνη πέρα από διαχωριστικές γραμμές, πολιτιστικές, γεωγραφικές, κοινωνικές, ηλικίας και ειδικοτήτων με συνεργασίες έξω από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής τέχνης.

Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή μεγαλώνουμε, μεγαλώνουμε επειδή σταματάμε να παίζουμε.

George Bernard Shaw

Γλέντι 'Ανοιξης

Γλέντι εν εξελίξει.

Μέσω παραστάσεων, παρουσιάσεων, εκθέσεων και εκπλήξεων θα μοιραστούμε με το κοινό την εμπειρία των προηγούμενων ημερών.

Μέχρι τώρα ξέρουμε ότι:

  • 18:00- η ομάδα ΕΝ θα παρουσιάσει το έργο που έφτιαξε σε 5 πέντε μέρες με τους συμμετέχοντες.
  •  
  •  
  • Ελληνικό και γαλλικό swing με το Βαγγέλη και τη Μαρίζα
  • 21:00- κύκλος άνοιξης

Επίσης ξέρουμε ότι θα μας ταΐσει η υπέροχη Lucciola.