Πρόγραμμα 2019
Το πρόγραμμα εξελίσσεται κατά τη διάρκεια της Ακαδημίας ‘Ανοιξης μέσα από καθημερινά Συμβούλια ανάλογα με τις προσφορές και τα αιτήματα των συμμετεχόντων.
Κάθε πρωί και κατά τη διάρκεια της κάθε μέρας προστίθενται δράσεις στους πίνακες Kanban (σύστημα οπτικοποίησης της Ευέλικτης Μάθησης) οι οποίες δεν εμφανίζονται εδώ στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα.
Τρίτη 30 Απριλίου
“Σοβαρά τώρα παίζουμε?”
Παιχνίδια ετοιμότητας και συντονισμου, συνεργασίας και αποσυμπίεσης και και και και…από τον κόσμο του σωματικού θεάτρου και του θεατρικού κλόουν.
Για ενήλικες, τα παιδιά ευπρόσδεκτα.
Εισαγωγή στην γιόγκα για εγκύους: πρακτική συνεδρία για όλους.
«Η γέννα είναι η πιο βαθιά εισαγωγή στην πνευματικότητα που μπορεί να έχει μια γυναίκα». Robin Lim.
Η γιόγκα συγκεντρώνει το μυαλό, δίνοντάς σας χρόνο να εστιάσετε σε αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό για εσάς και να καθορίσετε εποικοδομητικές διανοητικές οδούς. Συγκεντρώνει το σώμα, εξελίσσοντας τη δύναμη και την ευκαμψία του μέσω της αναπνοής. Και συγκεντρώνει το πνεύμα υποστηρίζοντας τη σχέση μεταξύ μητέρας και μωρού και τη μετάβαση στη μητρότητα. Η Γιόγκα επιτρέπει σε αυτά τα τρία να ρέουν από κοινού. Είναι λοιπόν ένας πολύ καλός τρόπος προετοιμασίας για την απαιτητική σωματική και συναισθηματική διαδικασία της εγκυμοσύνης, γέννας και γονικής μέριμνας.
Θα κάνω μια σύντομη εισαγωγή στην γιόγκα εγκυμοσύνης. Δεν χρειάζεστε προηγούμενη εμπειρία με τη γιόγκα και η πρακτική μπορεί να προσαρμοστεί στις δικές σας προσωπικές ανάγκες.
Σοφία Ορτίζ
Εγώ: Είμαι γυναίκα, μητέρα και μαία που πιστεύει στη μεταμορφωτική δύναμη της γέννησης.
Έχω σπουδάσει μαιευτική και εργάστηκα ως μαία στην Αγγλία. Είχα δύο καταπληκτικές δικές μου εμπειρίες γέννας, μία σε μονάδα φυσικού τοκετού και μία στο σπίτι.
Προσεγγίζω τη ζωή, την εργασία και τις σπουδές μου με ανοιχτή καρδιά και νου. Από αυτό το ευαίσθητο κέντρο προσφέρω εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν γυναίκες και οικογένειες να έχουν μια ενημερωμένη, προετοιμασμένη και μοναδική εμπειρία γέννας. Οι επιπτώσεις μιας θετικής γέννας με αυτοπεποίθηση μπορούν να επηρεάσουν την οικογένεια, την κοινωνία και τον κόσμο μας.
Συντονίζουν:
Πόπη Τριανταφύλλου
Λένα Κάντα
Στο εργαστήριο αυτό θα ανακαλύψουμε το σχολείο που ονειρεύεται ο καθένας μας, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι αλλά και μέσα από ζωγραφιές, κείμενα, παραμύθια, τραγούδια κ.α!
Για όλες τις ηλικίες.
Τετάρτη 1 Μαΐου
Lonaïs Jaillais: συνιδρυτής του School without Frontiers
Στέλλα Βουρνέλη και Ανδρέας Παπαχρήστου συνιδρυτές: Σταγόνες και Nature Play ALC (Agile Learning Centre/Κέντρο Ευέλικτης Μάθησης)
Ζωή Βάλερη: ιδρύτρια του ΕΝ και συνιδρύτρια του EUDEC Greece (Ελληνικό παράρτημα της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη Δημοκρατική Παιδεία)
Με βάση τη συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις όπως χρησιμοποιείται στα Δημοκρατικά σχολεία, στα κέντρα ευέλικτης μάθησης και αλλού θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.
Για όλες τις ηλικίες.
Βιωματικό εργαστήρι για την επικοινωνία
Η επικοινωνία είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την κατανόηση μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και του ίδιου μας του εαυτού, μιας και διαθέτουμε διάφορες εσωτερικές πτυχές. Για να υπάρχει ουσιαστική επικοινωνία, χρειάζεται να εκφραζόμαστε αυθεντικά, όπως και να έχουμε την ικανότητα να ακούμε. Μόνο αν αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες μας, θα είμαστε σε θέση να τις καλύπτουμε.
Οι νοητικές και οι συναισθηματικές λειτουργίες των αντρών διαφέρουν από τις λειτουργίες των γυναικών, κάτι που επηρεάζει άμεσα των τρόπο, με τον οποίο επικοινωνούν. Η έλλειψη κατανόησης για αυτές τις διαφορές και η επακόλουθη δυσκολία στην επικοινωνία προκαλεί παρεξηγήσεις, αισθήματα μοναξιάς, δυσαρέσκεια και θυμό, παρά τις θετικές προθέσεις και των δύο πλευρών.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να σεβόμαστε τις διαφορές στον τρόπο σκέψης (και κατ’επέκταση και λόγου) μεταξύ ενηλίκων και παιδιών, για να μπορούμε να επικοινωνούμε αποτελεσματικά και με αγάπη.
– Τι σημαίνει «εκφράζομαι αυθεντικά»;
– Πώς να αναγνωρίσω και να εκφράσω τα συναισθήματά μου; Να πω την άποψή μου χωρίς θυμό και ένταση;
– Πώς να διαχειριστώ το τρακ όταν πρόκειται να μιλήσω μπροστά σε κοινό ή σε ανθρώπους σημαντικούς για μένα;
– Γιατί εκνευριζόμαστε ακούγοντας τις πεποιθήσεις άλλων ανθρώπων;
– Πώς άραγε νιώθει ένας άντρας, όταν λέει: «…..»
– Τι εννοεί μια γυναίκα λέγοντας: «…..»
– Ποιος τελικά έχει «δίκιο»;
– Πώς να μιλάμε σε ένα παιδί και πως σε έναν έφηβο;
Γι αυτές (και πολλές άλλες) απορίες θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις μέσα από συζήτηση και βιωματικές ασκήσεις.
Το εργαστήρι θα συντονίσει η Καλλιόπη Άνθη, σύμβουλος ψυχικής υγείας
www.kalliopi-anthi.gr
“Κουκλοθεατρικό-ερευνητικό παιχνίδι” (εργαστήρι για ενήλικες, 60΄)
Μπορούν τα αντικείμενα να γίνουν κούκλες? Είναι υπάκουα ή παρασύρουν τους ανθρώπους?
Επιτρέπεται οι μεγάλοι να παίζουν? Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά?
Κουκλοθεατρικό εργαστήρι για ενήλικες με θέμα την εμψύχωση αντικειμένων.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς μικρών, μεγάλων και πολύ μεγάλων παιδιών, σε γονείς, σε όσους ασχολούνται με τις παραστατικές τέχνες αλλά και σε αυτούς που θέλουν απλά να παίξουν!
“Φτιάχνουμε κούκλες γράμματα” (εργαστήρι για ενήλικες)
Με απλά υλικά θα κατασκευάσουμε κούκλες γράμματα και θα δούμε πως μέσα από το παιχνίδι η ανάγνωση και η γραφή μπορούν να ναι πολύ πιο διασκεδαστική διαδικασία.
“Σοβαρά τώρα παίζουμε?”
“Παιχνίδια ετοιμότητας και συντονισμου, συνεργασίας και αποσυμπίεσης και και και και…από τον κόσμο του σωματικού θεάτρου και του θεατρικού κλόουν.
Για ενήλικες, τα παιδιά ευπρόσδεκτα.
Εισαγωγή στην τέχνη των Ζογλερικών, με τον Φαμπιεν.
Ηλικίες 8-88
Κατω των 8 με συνοδεία..
Ανοιχτή συζήτηση για το φυσικό τοκετό: συζήτηση για την εγκυμοσύνη, τη γέννα και τη λοχεία με μια μαία.
Η ισχύ έρχεται από τη γνώση και την κατανόηση. Προσφέρω σε γυναίκες και άνδρες έναν ασφαλή χώρο για να αποκτήσουν γνώση θέτοντας ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με τη φυσιολογική εγκυμοσύνη, τη γέννηση και την περίοδο μετά τον τοκετό, ποιος είναι ο ρόλος μιας μαίας και πώς μπορεί να βελτιστοποιηθεί αυτή η περίοδος τεράστιων αλλαγών.
Σοφία Ορτίζ
Εγώ: Είμαι γυναίκα, μητέρα και μαία που πιστεύει στη μεταμορφωτική δύναμη της γέννησης.
Έχω σπουδάσει μαιευτική και εργάστηκα ως μαία στην Αγγλία. Είχα δύο καταπληκτικές δικές μου εμπειρίες γέννας, μία σε μονάδα φυσικού τοκετού και μία στο σπίτι.
Προσεγγίζω τη ζωή, την εργασία και τις σπουδές μου με ανοιχτή καρδιά και νου. Από αυτό το ευαίσθητο κέντρο προσφέρω εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν γυναίκες και οικογένειες να έχουν μια ενημερωμένη, προετοιμασμένη και μοναδική εμπειρία γέννας. Οι επιπτώσεις μιας θετικής γέννας με αυτοπεποίθηση μπορούν να επηρεάσουν την οικογένεια, την κοινωνία και τον κόσμο μας.
Δια-ηλικιακή ομάδα θεατρικής πράξης, επιμόρφωσης και έρευνας
(με την ευρύτερη έννοια του θεάτρου)
Οι συντελεστές της ομάδας ΕΝ ανήκουν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Πεδία της ομάδας είναι: τεχνικές κίνησης, χορού, αυτοσχεδιασμού, τσίρκου, contact, μουσικής και φωνής, σωματικές και θεραπευτικές μέθοδοι, πολεμικές τέχνες και ακροβατικά.
Δημιουργούμε και παρουσιάζουμε έργα και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες και παρέχουμε ανοιχτή πρόσβαση στη δομή μας διαθέτοντας την ως πρότυπο προς ανοιχτή χρήση.
Η δομή, όσον αφορά τη σύνθεση των έργων/εργαστηρίων και όσον αφορά την γενικότερη οργάνωση, βασίζεται στο δημοκρατικό συμβούλιο χωρίς ηλικιακές διακρίσεις και στη θεωρητική και πρακτική νομαδικότητα.
Βασικά μας εργαλεία είναι η σύνθεση ανοιχτής δομής, οι θεατρικές αλχημείες, ο συνδυασμός των έργων με τα εργαστήρια και η χρήση ποικίλων χώρων πέραν των θεατρικών.
Εμπνεόμαστε από το δυναμικό των σωματικών, νοητικών και δημιουργικών μας ικανοτήτων και από το πόσο απεριόριστη μπορεί να είναι η εξέλιξη τους και μας απασχολεί ιδιαίτερα η επέκταση και καλλιέργεια της δημιουργικής σχέσης μεταξύ των ηλικιών.
Προσεγγίζουμε την τέχνη πέρα από διαχωριστικές γραμμές, πολιτιστικές, γεωγραφικές, κοινωνικές, ηλικίας και ειδικοτήτων με συνεργασίες έξω από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής τέχνης.
Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή μεγαλώνουμε, μεγαλώνουμε επειδή σταματάμε να παίζουμε.
George Bernard Shaw
Με τη Saskia Handley και τη Βαλ Ανδρουτσοπούλου (ειδικευμένες δασκάλες της Ευρωπαϊκής Σχολής T’ai Chi Ch’uan www.meta-taichi.org.uk)
Μεγάλη και μικρή φόρμα Yang και Chen Φόρμα Σπαθιού
Κάθε Τετάρτη και Σάββατο 5:00 – 7:00
Τ’άι Τσι Τσ’ουαν
Το Τ’άι Τσι Τσ’ουαν, μεταφραζόμενο ελεύθερα ως η Μεγάλη Απόλυτη Γροθιά, είναι μια αρχαία Κινεζική πολεμική τέχνη, η οποία αποτελεί και ένα ιδιαίτερα ευεργετικό σύστημα διατήρησης καλής υγείας. Βοηθά στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος, ανακουφίζει από τους πόνους στην πλάτη και το στρες και με τακτική άσκηση διατηρεί το σώμα ευλύγιστο, την καρδιά χαρούμενη και το μυαλό σε επαγρύπνηση.
Οι κινήσεις του Τ’άι Τσι, που αποκαλούνται Φόρμες, εκτελούνται αργά και ισορροπημένα, έτσι ώστε να προωθούν την ανεμπόδιστη ροή του τσι ή αλλιώς της ενέργειας διαμέσου ολόκληρου του σώματος. Το Τ’άι Τσι έχει επίσης περιγραφεί ως διαλογισμός εν κινήσει.
Λόγω του στρες, το οποίο πρέπει να χειριστούμε όλοι στην καθημερινότητά μας, είναι σημαντικό να βρούμε έναν τρόπο για να αντιμετωπίσουμε το θόρυβο και την ένταση της καθημερινής ζωής και γι’αυτό ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται προς εναλλακτικές μεθόδους. Η εκτέλεση των κινήσεων Τ’άι Τσι μας βάζει αυτομάτως σε μια κατάσταση ηρεμίας, στην οποία απαιτείται συγκέντρωση και επίγνωση, γεγονός το οποίο μας δίνει την ευκαιρία να ακούσουμε πραγματικά το τι συμβαίνει μέσα μας. Η άσκηση στο Τ’άι Τσι επιφέρει μια αίσθηση ευεξίας, ζωντάνιας και χαράς.
Το όνομα Τ’άι Τσι εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Βιβλίο των Αλλαγών ή αλλιώς Ι-Τζινγκ και στην ουσία αναφέρεται στους πόλους γιν και γιανγκ, οι οποίοι συμβολίζουν την αέναη διαδικασία αλλαγής μέσα στο σύμπαν. Θεραπευτικές ασκήσεις, τεχνικές αναπνοής καθώς και συστήματα πάλης μπορούν να εντοπισθούν μέχρι και 4.000 χρόνια πίσω. Αλλά το Τ’άι Τσι όπως το γνωρίζουμε σήμερα αποδίδεται στον Ταοϊστή σοφό Τσανγκ Σαν Φενγκ. Λέγεται ότι η έμπνευση του Τσανγκ προήλθε από την παρατήρηση μιας μάχης μεταξύ ενός πουλιού και ενός φιδιού, κατά την οποία αντιλήφθηκε τον τρόπο με τον οποίο η απαλότητα υπερνικά τη σκληρότητα. Αποτέλεσμα αυτής της παρατήρησής του ήταν η δημιουργία της πρώτης Φόρμας Τ’άι Τσι.
Εκτός από την εξάσκηση στις Φόρμες Τ’άι Τσι υπάρχουν επιπλέον ειδικές ασκήσεις που ονομάζονται Τσι Κουνγκ. Τσι Κουνγκ σημαίνει ‘δουλεύοντας με την αναπνοή ή ενέργεια’. Οι κινήσεις είναι αρκετά απλές και εύκολες να ακολουθηθούν, και σε συγχρονισμό με την αναπνοή το τσι (ζωτική ενέργεια) διεγείρεται και κατευθύνεται διαμέσου των μεσημβρινών σε ολόκληρο το ανθρώπινο σύστημα. Και το Τσι Κουνγκ και το Τ’άι Τσι ηρεμούν την καρδιά, κρατούν το άτομο ισορροπημένο και επιτρέπουν στο σώμα να ανοιχτεί σε διαδικασίες αυτογνωσίας και αυτο-ίασης.
Το πρώτο σεμινάριο Τ’άι Τσι στην Κέρκυρα έγινε το 1989 με τον Τιου Μπούναγκ, ο οποίος ίδρυσε την Ευρωπαϊκή Σχολή Τ’άι Τσι Τσ’ουάν με κέντρα στην Αγγλία, την Ισπανία και την Ελλάδα. Ο Τιου Μπούναγκ, ο οποίος έχει γεννηθεί στη Μπανγκοκ της Ταϋλάνδης, δίνει διαλέξεις και διδάσκει σε όλον τον κόσμο.
Παράσταση Παραμυθιών για όλες τις ηλικίες
Πέμπτη 2 Μαΐου
Lonaïs Jaillais: συνιδρυτής του School without Frontiers
Στέλλα Βουρνέλη και Ανδρέας Παπαχρήστου συνιδρυτές: Σταγόνες και Nature Play ALC (Agile Learning Centre/Κέντρο Ευέλικτης Μάθησης)
Ζωή Βάλερη: ιδρύτρια του ΕΝ και συνιδρύτρια του EUDEC Greece (Ελληνικό παράρτημα της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη Δημοκρατική Παιδεία)
Με βάση τη συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις όπως χρησιμοποιείται στα Δημοκρατικά σχολεία, στα κέντρα ευέλικτης μάθησης και αλλού θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.
Για όλες τις ηλικίες.
Γιώργης Ιορδανίδης
Φυσικός, Ερασιτέχνης αστρονόμος
Για όλες τις ηλικίες:
Εισαγωγή στην αστρονομία
Μια σύντομη ιστορική αναδρομή, μια περιγραφή των βασικών εργαλείων και τον σκοπό της αστρονομίας. καθώς και παρατήρηση του Ήλιου μέσα από τηλεσκόπιο.
Παρουσίαση του παραμυθιου ”Αγάπη” του Χρήστου Ζάχου (εικονογράφηση Σπυριδούλα Ζάχου των εκδοσεων Image) και Εργαστήριο με τη ζωγράφο Σπυριδούλα Ζάχου για μικρους και μεγάλους, με θέμα την αγάπη και τα θετικά συναισθήματα
Στέλλα Βουρνέλη και Ανδρέας Παπαχρήστου, συνιδρυτές: Σταγόνες και Nature Play ALC (Agile Learning Centre/Κέντρο Ευέλικτης Μάθησης)
“Ευέλικτη Μάθηση” (κύκλοι και εργαστήρια για όλες τις ηλικίες)
Δια-ηλικιακή ομάδα θεατρικής πράξης, επιμόρφωσης και έρευνας
(με την ευρύτερη έννοια του θεάτρου)
Οι συντελεστές της ομάδας ΕΝ ανήκουν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Πεδία της ομάδας είναι: τεχνικές κίνησης, χορού, αυτοσχεδιασμού, τσίρκου, contact, μουσικής και φωνής, σωματικές και θεραπευτικές μέθοδοι, πολεμικές τέχνες και ακροβατικά.
Δημιουργούμε και παρουσιάζουμε έργα και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες και παρέχουμε ανοιχτή πρόσβαση στη δομή μας διαθέτοντας την ως πρότυπο προς ανοιχτή χρήση.
Η δομή, όσον αφορά τη σύνθεση των έργων/εργαστηρίων και όσον αφορά την γενικότερη οργάνωση, βασίζεται στο δημοκρατικό συμβούλιο χωρίς ηλικιακές διακρίσεις και στη θεωρητική και πρακτική νομαδικότητα.
Βασικά μας εργαλεία είναι η σύνθεση ανοιχτής δομής, οι θεατρικές αλχημείες, ο συνδυασμός των έργων με τα εργαστήρια και η χρήση ποικίλων χώρων πέραν των θεατρικών.
Εμπνεόμαστε από το δυναμικό των σωματικών, νοητικών και δημιουργικών μας ικανοτήτων και από το πόσο απεριόριστη μπορεί να είναι η εξέλιξη τους και μας απασχολεί ιδιαίτερα η επέκταση και καλλιέργεια της δημιουργικής σχέσης μεταξύ των ηλικιών.
Προσεγγίζουμε την τέχνη πέρα από διαχωριστικές γραμμές, πολιτιστικές, γεωγραφικές, κοινωνικές, ηλικίας και ειδικοτήτων με συνεργασίες έξω από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής τέχνης.
Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή μεγαλώνουμε, μεγαλώνουμε επειδή σταματάμε να παίζουμε.
George Bernard Shaw
Ελένη Χριστοφοράτου
Τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολούμαι με τα βότανα.
Μαζεύω βότανα, παρασκευάζω κηραλοιφές, βάμματα, σιρόπια κ.λ.π. , διδάσκω και κάνω περιπάτους αναγνώρισης βοτάνων.
Πήρα το πτυχίο μου από τη σχολή Chestnut School of Herbal Medicine, όπου ολοκλήρωσα τα Herbal Medicine Making και Herbal Immersion Course. Από τον Σεπτέμβρη του 2019 σπουδάζω στην σχολή David Winston Center of Herbal Studies όπου εξειδικεύομαι στην Κλινική Βοτανοθεραπεία.
Στον περίπατο μας με τίτλο “Περίπατος στον κόσμο των βοτάνων” θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε βότανα της Κέρκυρας στο φυσικό τους περιβάλλον και να μιλήσουμε για τις ιδιότητες τους, καθώς και για τις παρασκευές που μπορούμε να κάνουμε με αυτά.
(Ο περίπατος θα πραγματοποιηθεί σε μέρος όπου θα φτάσουμε με αυτοκίνητα- 2’ από την casa lucia)
Συντονίζουν:
Πόπη Τριανταφύλλου
Λένα Κάντα
Στο εργαστήριο αυτό θα ανακαλύψουμε το σχολείο που ονειρεύεται ο καθένας μας, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι αλλά και μέσα από ζωγραφιές, κείμενα, παραμύθια, τραγούδια κ.α!
Για όλες τις ηλικίες
Lonaïs JaillaisΑς διασταυρώσουμε εμπνεύσεις!
Μια ανταλλαγή ιδεών για το πώς μπορούμε να μοιραστούμε το μοντέλο μας παντού. Ενας αναστοχασμός πάνω στις πρακτικές, τα εμπόδια και τις λύσεις μας. Μια διερεύνηση του πώς μπορούμε να συνεργαστούμε πιο στενά και να εμπνέουμε ο ένας τον άλλον.
Γιώργης Ιορδανίδης
Φυσικός, Ερασιτέχνης αστρονόμος
Για όλες τις ηλικίες:
Ουρανογραφία
Ανακαλύπτουμε τους αστερισμούς με τη βοήθεια green laser και μαθαίνουμε να προσανατολιζόμαστε στον αχανή νυχτερινό θόλο.
Ανάγκες: ψάθα ή sleeping bag
Γιώργης Ιορδανίδης
Φυσικός, Ερασιτέχνης αστρονόμος
Για όλες τις ηλικίες:
Παρατήρηση ουράνιων αντικειμένων
Με τη βοήθεια τηλεσκοπίου και κιαλιών, θα παρατηρήσουμε τους πλανήτες και τους δορυφόρους τους, νεφελώματα, αστρικά σμήνη, γαλαξίες
Παρασκευή 3 Μαΐου
Lonaïs Jaillais: συνιδρυτής του School without Frontiers
Στέλλα Βουρνέλη και Ανδρέας Παπαχρήστου συνιδρυτές: Σταγόνες και Nature Play ALC (Agile Learning Centre/Κέντρο Ευέλικτης Μάθησης)
Ζωή Βάλερη: ιδρύτρια του ΕΝ και συνιδρύτρια του EUDEC Greece (Ελληνικό παράρτημα της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη Δημοκρατική Παιδεία)
Με βάση τη συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις όπως χρησιμοποιείται στα Δημοκρατικά σχολεία, στα κέντρα ευέλικτης μάθησης και αλλού θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.
Για όλες τις ηλικίες.
“Τάι-τσί”
Το Ται τσι τσουάν (πολλές φορές προφέρεται και Ται τζι τσουάν) είναι µια Κινέζικη εσωτερική πολεµική τέχνη, που στηρίζεται πάνω στις αρχές της χαλάρωσης και της απαλότητας τόσο στην εξάσκηση της όσο και στην καθηµερινή ζωή. Η εκπαίδευση στο Ταιτσι τσουάν αναπτύσσει εσωτερική δύναµη και αρµονία µέσω του συντονισµού και της χαλάρωσης του Νού και του Σώµατος. Εξωτερικά το Ταιτσι είναι µια τέχνη για την υγεία και αυτοάµυνα. Εσωτερικά είναι µια επιστήµη του Νού και της εσωτερικής ενέργειας. Λέγεται ότι το Ται τσι τσουάν δηµιουργήθηκε πριν από 700 χρόνια περίπου από τον Ταοϊστη µοναχό Τσανγκ Σαν Φένγκ. Οι αρχές του σχηµατίστηκαν εδώ και 2500 χρόνια από τον Λάο Τσέ, τον ιδρυτή του Ταοϊσµού, στο βιβλίο του Ταο Τε Τσίνγκ και είχαν εκφραστεί χιλιάδες χρόνια πριν από αυτό, στο βιβλίο του Ι τσίνγκ.
Ελένη Χριστοφοράτου
Τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολούμαι με τα βότανα.
Μαζεύω βότανα, παρασκευάζω κηραλοιφές, βάμματα, σιρόπια κ.λ.π. , διδάσκω και κάνω περιπάτους αναγνώρισης βοτάνων.
Πήρα το πτυχίο μου από τη σχολή Chestnut School of Herbal Medicine, όπου ολοκλήρωσα τα Herbal Medicine Making και Herbal Immersion Course. Από τον Σεπτέμβρη του 2019 σπουδάζω στην σχολή David Winston Center of Herbal Studies όπου εξειδικεύομαι στην Κλινική Βοτανοθεραπεία.
Στο εργαστήριο “Σιρόπια και Ελιξίρια με Βότανα” θα μάθουμε πως γίνονται οι συγκεκριμένες παρασκευές και θα φτιάξουμε σιρόπι τζίντζερ, το οποίο θα δοκιμάσουμε στην συνέχεια.
Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ στην Ακαδημία ‘Ανοιξης με τον Sal Menjivar
Ο στόχος μας για αυτή την Άνοιξη Ακαδημίας είναι να δώσουμε σε κάθε παίκτη την ευκαιρία να μάθει και να αναπτυχθεί μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια που θα δώσει βάσεις ποδοσφαιρικών ικανοτήτων. Όλοι θα μάθουν τις βασικές αρχές της τρίπλας, της πάσας και του σουτ μέσω του παιχνιδιού.
Ο Coach Sal ενσταλάσει την πεποίθηση ότι η θετική άθληση και η διασκεδαστική ατμόσφαιρα βοηθούν τα παιδιά να βιώσουν ΤΗ ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ.
Καθοδηγεί διασκεδαστικές προπονήσεις που δίνουν στους παίκτες αυτοπεποίθηση με την μπάλα.
Ο Mario (Sal) Menjivar είναι πτυχιούχος προπονητής ποδοσφαίρου με πιστοποιητικό εθνικής αδείας “D” της USSF, πιστοποιημένο από την αθλητική ακαδημία ENYSA.
Ο Sal έχει παίξει σε πολλά πρωταθλήματα, όπως το FLUSHING PANAMERICAN LEAGUE, το ΝEW YORK BANKING LOCAL SOCCER LEAGUE και το COSMOPOLITAN LEAGUE.
Εργάστηκε ως προπονητής από το 2003-2007 με το Eastchester Youth Soccer Association και τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους Riverdale, NY.
‘Ηταν διευθυντής στο Future Stars Soccer Camp στο Purchase, NY, διευθύνοντας 300-700, αγορια και κοριτσια 6-15 ετών. Το 2002- 2007, ήταν Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής της Junior Division για την EYSA στο Eastchester, επιβλέποντας προπονητές και εκπαιδευτές για 450 αγόρια και κορίτσια ηλικίας 5 και 6 ετών. Διηύθυνε 16 ταξιδιωτικές ομάδες, ηλικιών U10 έως U13 με την Allegro Sports Academy για το Club EYSA.
Στοιχεία επικοινωνίας: +306946121949 Msmenjivar32@gmail.com
Δια-ηλικιακή ομάδα θεατρικής πράξης, επιμόρφωσης και έρευνας
(με την ευρύτερη έννοια του θεάτρου)
Οι συντελεστές της ομάδας ΕΝ ανήκουν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Πεδία της ομάδας είναι: τεχνικές κίνησης, χορού, αυτοσχεδιασμού, τσίρκου, contact, μουσικής και φωνής, σωματικές και θεραπευτικές μέθοδοι, πολεμικές τέχνες και ακροβατικά.
Δημιουργούμε και παρουσιάζουμε έργα και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες και παρέχουμε ανοιχτή πρόσβαση στη δομή μας διαθέτοντας την ως πρότυπο προς ανοιχτή χρήση.
Η δομή, όσον αφορά τη σύνθεση των έργων/εργαστηρίων και όσον αφορά την γενικότερη οργάνωση, βασίζεται στο δημοκρατικό συμβούλιο χωρίς ηλικιακές διακρίσεις και στη θεωρητική και πρακτική νομαδικότητα.
Βασικά μας εργαλεία είναι η σύνθεση ανοιχτής δομής, οι θεατρικές αλχημείες, ο συνδυασμός των έργων με τα εργαστήρια και η χρήση ποικίλων χώρων πέραν των θεατρικών.
Εμπνεόμαστε από το δυναμικό των σωματικών, νοητικών και δημιουργικών μας ικανοτήτων και από το πόσο απεριόριστη μπορεί να είναι η εξέλιξη τους και μας απασχολεί ιδιαίτερα η επέκταση και καλλιέργεια της δημιουργικής σχέσης μεταξύ των ηλικιών.
Προσεγγίζουμε την τέχνη πέρα από διαχωριστικές γραμμές, πολιτιστικές, γεωγραφικές, κοινωνικές, ηλικίας και ειδικοτήτων με συνεργασίες έξω από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής τέχνης.
Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή μεγαλώνουμε, μεγαλώνουμε επειδή σταματάμε να παίζουμε.
George Bernard Shaw
“Σοβαρά τώρα παίζουμε?”
“Παιχνίδια ετοιμότητας και συντονισμου, συνεργασίας και αποσυμπίεσης και και και και…από τον κόσμο του σωματικού θεάτρου και του θεατρικού κλόουν.
Για ενήλικες, τα παιδιά ευπρόσδεκτα.
Ένας διεθνώς διακεκριμένος επικεφαλής και οραματιστής της δημοκρατικής εκπαίδευσης, της θεωρίας της μάθησης και της κοινωνικής αλλαγής.
Το 1987 ίδρυσε το δημοκρατικό σχολείο στο Hadera του Ισραήλ, το πρώτο σχολείο στον κόσμο που ονομάστηκε δημοκρατικό, το οποίο βοήθησε να καθιερωθεί ένα δίκτυο δημοκρατικών σχολείων σε όλο το Ισραήλ.
Το 1993, συγκάλεσε το πρώτο Διεθνές Συνέδριο για τη Δημοκρατική Εκπαίδευση (IDEC), που βοήθησε την ίδρυση εκατοντάδων καινοτόμων δημοκρατικών σχολείων ανά την υφήλιο, από τα οποία τα 30 στο Ισραήλ.
Το 1996 ίδρυσε στο Ισραήλ το Ινστιτούτο Δημοκρατικής Εκπαίδευσης (IDE). Μέρος της δουλειάς του Yaacov στο IDE ήταν οτι ξεκίνησε το πρώτο Ακαδημαϊκό πρόγραμμα εκπαίδευσης καθηγητών Δημοκρατικής Εκπαίδευσης στο εξέχων Κολλέγιο Εκπαίδευσης του Ισραήλ. Έπειτα, σύστησε ένα πτυχιακό πρόγραμμα στην Δημοκρατική Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ.
Το 2007 ο Yaacov άρχισε ένα πρωτοπόρο πρόγραμμα εκπαίδευσης Διευθυντών Σχολείων σε καινοτόμες και ρηξικέλευθες πρακτικές.
Το 2010 ο Yaacov ξεκίνησε το Education Cities – the Art of Collaborations
Τον Ιανουάριο του 2017 το “Educating Cities” του βραβεύτηκε από τον Φινλαδικό πρότζεκτ HundrED σαν μία από τις κορυφαίες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες στον κόσμο.
Σήμερα, ο Yaacov θεωρεί την προετοιμασία και καθοδήγηση του εκπαιδευτικού συστήματος προς το μέλλον κύρια αποστολή του.
Ζει στην Hadera, είναι παντρεμένος και έχει 4 γιούς.
Περιγραφή Ομιλιών/Συζητήσεων
Δημοκρατική Παιδεία: Το κομμάτι που λείπει απο το παζλ της Δημοκρατικής Κοινωνίας
Μετάβαση από το πυραμιδικό σύστημα στο σύστημα δικτύου. Μια νέα κατεύθυνση στην καινοτόμο εκπαίδευση.
“Το διαφορετικό είναι όμορφο”
Πώς συνδέονται στην πράξη αυτά τα λόγια με τη ζωή σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχύτατα;
Πώς συνδέονται με την ανάγκη να προστατέψουμε και να αναπτύξουμε την δημοκρατική κουλτούρα;
Οι ομιλίες/συζητήσεις θα ασχοληθούν με μερικές πιθανές απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά καθώς και με τα εξής πόρισματα:
Η Δημοκρατική Εκπαίδευση είναι το κομμάτι που λείπει από το πολύπλοκο πάζλ του Δημοκρατικού Κράτους.
Υπάρχει ανάγκη μετάβασης από τα σχολεία που επικεντρώνονται στη διδασκαλία στα σχολεία που επικεντρώνονται στη μάθηση.
Θα πούμε ιστορίες για καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα που συμβαίνουν τώρα σε όλο τον κόσμο.
Γιώργης Ιορδανίδης
Φυσικός, Ερασιτέχνης αστρονόμος
Για όλες τις ηλικίες:
Παρατήρηση ουράνιων αντικειμένων
Με τη βοήθεια τηλεσκοπίου και κιαλιών, θα παρατηρήσουμε τους πλανήτες και τους δορυφόρους τους, νεφελώματα, αστρικά σμήνη, γαλαξίες
Σάββατο 4 Μαΐου
Lonaïs Jaillais: συνιδρυτής του School without Frontiers
Στέλλα Βουρνέλη και Ανδρέας Παπαχρήστου συνιδρυτές: Σταγόνες και Nature Play ALC (Agile Learning Centre/Κέντρο Ευέλικτης Μάθησης)
Ζωή Βάλερη: ιδρύτρια του ΕΝ και συνιδρύτρια του EUDEC Greece (Ελληνικό παράρτημα της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη Δημοκρατική Παιδεία)
Με βάση τη συνέλευση χωρίς ηλικιακές διακρίσεις όπως χρησιμοποιείται στα Δημοκρατικά σχολεία, στα κέντρα ευέλικτης μάθησης και αλλού θα αξιοποιήσουμε διάφορες τεχνικές επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων καθώς και παλιές μεθόδους διάφορων πολιτισμών.
Για όλες τις ηλικίες.
Ένας διεθνώς διακεκριμένος επικεφαλής και οραματιστής της δημοκρατικής εκπαίδευσης, της θεωρίας της μάθησης και της κοινωνικής αλλαγής.
Το 1987 ίδρυσε το δημοκρατικό σχολείο στο Hadera του Ισραήλ, το πρώτο σχολείο στον κόσμο που ονομάστηκε δημοκρατικό, το οποίο βοήθησε να καθιερωθεί ένα δίκτυο δημοκρατικών σχολείων σε όλο το Ισραήλ.
Το 1993, συγκάλεσε το πρώτο Διεθνές Συνέδριο για τη Δημοκρατική Εκπαίδευση (IDEC), που βοήθησε την ίδρυση εκατοντάδων καινοτόμων δημοκρατικών σχολείων ανά την υφήλιο, από τα οποία τα 30 στο Ισραήλ.
Το 1996 ίδρυσε στο Ισραήλ το Ινστιτούτο Δημοκρατικής Εκπαίδευσης (IDE). Μέρος της δουλειάς του Yaacov στο IDE ήταν οτι ξεκίνησε το πρώτο Ακαδημαϊκό πρόγραμμα εκπαίδευσης καθηγητών Δημοκρατικής Εκπαίδευσης στο εξέχων Κολλέγιο Εκπαίδευσης του Ισραήλ. Έπειτα, σύστησε ένα πτυχιακό πρόγραμμα στην Δημοκρατική Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ.
Το 2007 ο Yaacov άρχισε ένα πρωτοπόρο πρόγραμμα εκπαίδευσης Διευθυντών Σχολείων σε καινοτόμες και ρηξικέλευθες πρακτικές.
Το 2010 ο Yaacov ξεκίνησε το Education Cities – the Art of Collaborations
Τον Ιανουάριο του 2017 το “Educating Cities” του βραβεύτηκε από τον Φινλαδικό πρότζεκτ HundrED σαν μία από τις κορυφαίες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες στον κόσμο.
Σήμερα, ο Yaacov θεωρεί την προετοιμασία και καθοδήγηση του εκπαιδευτικού συστήματος προς το μέλλον κύρια αποστολή του.
Ζει στην Hadera, είναι παντρεμένος και έχει 4 γιούς.
Περιγραφή Ομιλιών/Συζητήσεων
Δημοκρατική Παιδεία: Το κομμάτι που λείπει απο το παζλ της Δημοκρατικής Κοινωνίας
Μετάβαση από το πυραμιδικό σύστημα στο σύστημα δικτύου. Μια νέα κατεύθυνση στην καινοτόμο εκπαίδευση.
“Το διαφορετικό είναι όμορφο”
Πώς συνδέονται στην πράξη αυτά τα λόγια με τη ζωή σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχύτατα;
Πώς συνδέονται με την ανάγκη να προστατέψουμε και να αναπτύξουμε την δημοκρατική κουλτούρα;
Οι ομιλίες/συζητήσεις θα ασχοληθούν με μερικές πιθανές απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά καθώς και με τα εξής πόρισματα:
Η Δημοκρατική Εκπαίδευση είναι το κομμάτι που λείπει από το πολύπλοκο πάζλ του Δημοκρατικού Κράτους.
Υπάρχει ανάγκη μετάβασης από τα σχολεία που επικεντρώνονται στη διδασκαλία στα σχολεία που επικεντρώνονται στη μάθηση.
Θα πούμε ιστορίες για καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα που συμβαίνουν τώρα σε όλο τον κόσμο.
Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ στην Ακαδημία ‘Ανοιξης με τον Sal Menjivar
Ο στόχος μας για αυτή την Άνοιξη Ακαδημίας είναι να δώσουμε σε κάθε παίκτη την ευκαιρία να μάθει και να αναπτυχθεί μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια που θα δώσει βάσεις ποδοσφαιρικών ικανοτήτων. Όλοι θα μάθουν τις βασικές αρχές της τρίπλας, της πάσας και του σουτ μέσω του παιχνιδιού.
Ο Coach Sal ενσταλάσει την πεποίθηση ότι η θετική άθληση και η διασκεδαστική ατμόσφαιρα βοηθούν τα παιδιά να βιώσουν ΤΗ ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ.
Καθοδηγεί διασκεδαστικές προπονήσεις που δίνουν στους παίκτες αυτοπεποίθηση με την μπάλα.
Ο Mario (Sal) Menjivar είναι πτυχιούχος προπονητής ποδοσφαίρου με πιστοποιητικό εθνικής αδείας “D” της USSF, πιστοποιημένο από την αθλητική ακαδημία ENYSA.
Ο Sal έχει παίξει σε πολλά πρωταθλήματα, όπως το FLUSHING PANAMERICAN LEAGUE, το ΝEW YORK BANKING LOCAL SOCCER LEAGUE και το COSMOPOLITAN LEAGUE.
Εργάστηκε ως προπονητής από το 2003-2007 με το Eastchester Youth Soccer Association και τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους Riverdale, NY.
‘Ηταν διευθυντής στο Future Stars Soccer Camp στο Purchase, NY, διευθύνοντας 300-700, αγορια και κοριτσια 6-15 ετών. Το 2002- 2007, ήταν Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής της Junior Division για την EYSA στο Eastchester, επιβλέποντας προπονητές και εκπαιδευτές για 450 αγόρια και κορίτσια ηλικίας 5 και 6 ετών. Διηύθυνε 16 ταξιδιωτικές ομάδες, ηλικιών U10 έως U13 με την Allegro Sports Academy για το Club EYSA.
Στοιχεία επικοινωνίας: +306946121949 Msmenjivar32@gmail.com
“Η Ελευθερία από μικρό κοριτσάκι είχε μανία να τριγυρνάει ξυπόλητη.”
Παράσταση αφήγησης και στιγμιαίας σύνθεσης
Αφήγηση: Κατίνα Βλάχου
Στιγμιαία σύνθεση: Ζωή Βάλερη και Zωή Τρανταλίδου